ΔΙ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα
Σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Το μεταπτυχιακό της διοίκησης των επιχειρήσεων στη σύγχρονη εποχή της ψηφιακής επιχειρηματικότητας
Έναρξη Προγράμματος: Οκτώβριος 2023
Διάρκεια: 4 εξάμηνα (έως 8 μερικής φοίτησης)
ECTS: 120
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα, σε συνεργασία με το Ε.Μ.Π.
Αντικείμενο του Δι-ιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων μεταπτυχιακού επιπέδου στην επιστήμη της Διοίκησης Νεοφυών Επιχειρήσεων μέσω της προσέγγισης των θεωρητικών και πρακτικών ζητημάτων του σύγχρονου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν: τεχνικές και στρατηγικές του ψηφιακού μάρκετινγκ, επιχειρηματικά μοντέλα, ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στο σύγχρονο οργανισμό, ψηφιακά startups και ψηφιακές υπηρεσίες. Οι απόφοιτοι του Δ.Π.Μ.Σ. στην Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα θα αποκτήσουν σημαντικές και ουσιαστικές γνώσεις και ικανότητες για την εξέλιξη της καριέρας τους. Θα είναι σε θέση να σκέφτονται δημιουργικά (out-of-the-box) και να επιχειρούν στοχεύοντας σε διεθνές κοινό και με προοπτικές εξαιρετικά γρήγορης ανάπτυξης. Οι απόφοιτοι που θα διακριθούν θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν προοπτικές εξέλιξης με συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και φορείς σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών διέπεται από τις διατάξεις του Ν. 4957/2022 και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Π.Μ.Σ., όπως ισχύει μετά την έγκρισή του από τη Σύγκλητο. ΦΕΚ ίδρυσης ΠΜΣ: 2857/τ. Β’/17.07.2018, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το ΦΕΚ 1935/τ. Β’/19.04.2022.
Όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι αναγνωρισμένα και μοριοδοτούμενα από το Ελληνικό κράτος.
Εξ αποστάσεως διδασκαλία
Η διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιείται με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, με αξιοποίηση σχετικής πλατφόρμας που υποστηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη διάρκεια όλων των εβδομάδων σπουδών των τριών πρώτων ακαδημαϊκών εξαμήνων. Στο τέλος του κάθε ενός εκ των τριών πρώτων εξαμήνων διεξάγονται τελικές εξετάσεις. Τον τρόπο και τη διαδικασία της τελικής εξέτασης για κάθε μάθημα καθορίζει ο/η υπεύθυνος/η διδάσκων/διδάσκουσα σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κανονισμού Μεταπτυχιακών Σπουδών του Π.Μ.Σ..
Πρόγραμμα πλήρους / μερικής φοίτησης
Το πρόγραμμα σπουδών πλήρους φοίτησης διαρκεί τέσσερα διδακτικά εξάμηνα και υλοποιείται σε περιβάλλον μικτής διαδικασίας μάθησης με πρότυπες συνδυαστικές μορφές εκπαίδευσης, οι οποίες περιλαμβάνουν ηλεκτρονικές διαδικασίες σύγχρονης μάθησης, με αξιοποίηση σχετικής πλατφόρμας, που υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη διάρκεια όλων των εβδομάδων σπουδών των τριών πρώτων ακαδημαϊκών εξαμήνων. Κατά τη διάρκεια του τέταρτου εξαμήνου εκπονείται μόνο διπλωματική εργασία. Η παρακολούθηση των μαθημάτων και η συμμετοχή στις κάθε είδους εκπαιδευτικές δραστηριότητες, όπως εργασίες, ασκήσεις κ.λπ., είναι υποχρεωτική.
Η χρονική διάρκεια φοίτησης για την απονομή του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ορίζεται σε τέσσερα (4) εξάμηνα με δυνατότητα απονομής διπλώματος στο 3ο εξάμηνο εφόσον έχουν συμπληρωθεί οι απαιτούμενες μονάδες ECTS.
Για τους/τις εργαζόμενους/ες μεταπτυχιακούς/ες φοιτητές/τριες προβλέπεται η δυνατότητα μερικής φοίτησης. Οι φοιτητές/τριες αυτής της κατηγορίας θα πρέπει αποδεδειγμένα να εργάζονται τουλάχιστον 20 ώρες την εβδομάδα και να προσκομίσουν σχετική σύμβαση εργασίας ή βεβαίωση εργοδότη. Μερική φοίτηση προβλέπεται και για μη εργαζόμενους/ες φοιτητές/τριες που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της πλήρους φοίτησης για λόγους υγείας, οικογενειακούς, στράτευσης, λόγοι ανωτέρας βίας κ.ά. Οι ενδιαφερόμενοι/ες υποβάλλουν αίτημα προς την Ε.Π.Σ., πριν την έναρξη των μαθημάτων του Προγράμματος. Η διάρκεια μερικής φοίτησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το διπλάσιο της κανονικής διάρκειας φοίτησης του συγκεκριμένου Δ.Π.Μ.Σ..
Κατάλογος Μαθημάτων
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Τύπος | ECTS |
---|---|---|---|
7001 | Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7002 | Χρηματοοικονομική Διοίκηση | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7003 | Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7004 | Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας | Υποχρεωτικό | 7,5 |
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Τύπος | ECTS |
---|---|---|---|
7005 | Παίγνιο Επιχειρηματικότητας | Επιλογής | 7,5 |
7006 | Ψηφιακό Marketing | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7007 | Ψηφιακή Διαχείριση Επιχειρησιακών Πόρων | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7008 | Διαχείριση μεγάλων, ανοικτών και διασυνδεδεμένων Δεδομένων | Επιλογής | 5 |
7009 | Ψηφιακές Υπηρεσίες και Τεχνολογίες | Επιλογής | 5 |
7010 | Εφοδιαστική Αλυσίδα | Επιλογής | 2,5 |
7011 | Διαχείριση Έργων ΤΠΕ & Ανάπτυξη ΠΣ | Επιλογής | 7,5 |
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Τύπος | ECTS |
---|---|---|---|
7012 | Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος | Επιλογής | 7,5 |
7013 | Νέες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών | Επιλογής | 7,5 |
7014 | Συστήματα Ανάλυσης Επιχειρησιακών Δεδομένων (Business Analytics) | Επιλογής | 7,5 |
7015 | Θερινό Σχολείο Επιχειρηματικότητας | Επιλογής | 7,5 |
7016 | Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου για ίδρυση επιχείρησης | Επιλογής | 7,5 |
7017 | Πρακτική Άσκηση σε Νεοφυή Επιχείρηση ή θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας | Επιλογής | 7,5 |
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Τύπος | ECTS |
---|---|---|---|
7000 | Διπλωματική Εργασία | Υποχρεωτικό | 30 |
Περιγραφή Μαθημάτων
7001 | Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση με τη διοίκηση επιχειρήσεων και οργανισμών, τις κύριες οικονομικές, παραγωγικές και προωθητικές λειτουργίες καθώς και τα βασικά εργαλεία πληροφορικής κι έξυπνης οργάνωσης που διευκολύνουν τη διοίκηση. Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7002 | Χρηματοοικονομική Διοίκηση |
Σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με το αναγκαίο υπόβαθρο γνώσεων αναφορικά με τη χρηματοοικονομική λειτουργία των σύγχρονων επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο του μαθήματος αναλύονται τα ακόλουθα αντικείμενα:
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7003 | Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα |
Το μάθημα εστιάζει στην ανάγκη για καινοτομία για την επιβίωση και εύρωστη ανάπτυξη των επιχειρήσεων σε ένα διεθνές και γρήγορα μεταβαλλόμενο τεχνολογικά περιβάλλον. Αντικείμενα του μαθήματος αποτελούν η διαχείριση γνώσης και οι τεχνολογικές αλλαγές, οι πατέντες και οι στρατηγικές επιλογές, τα μοντέλα καινοτομίας και η ανάπτυξη της καινοτομίας σε επιχειρησιακό και εθνικό επίπεδο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην έννοια της επιχειρηματικότητας και στον ρόλο της για την οικονομική ανάπτυξη και μεγέθυνση της εταιρείας (scale up), αναγνωρίζοντας παράλληλα τους κύριους μηχανισμούς παραγωγής νέας γνώσης και τις τυπικές φάσεις στη διαδικασία ανάπτυξης νέων προϊόντων και υπηρεσιών ICT. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7004 | Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας |
Στόχος του μαθήματος είναι η παρουσίαση πραγματικών περιπτώσεων ψηφιακής καινοτομίας και διαχείρισής τους. Οι μελέτες περιλαμβάνουν περιπτώσεις επιτυχίας και αποτυχίας ψηφιακών καινοτομιών. Αναλύονται οι λόγοι αποτυχίας και επιτυχίας της κάθε περίπτωσης. Το μάθημα περιλαμβάνει επίσης παρουσιάσεις και συνεντεύξεις από στελέχη της αγοράς δημιουργώντας μία διαδραστική επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες σε θέματα που επιλέγονται από τους τελευταίους και τον καθηγητή. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7006 | Ψηφιακό Marketing |
Το μάθημα προσφέρει στους φοιτητές το σχετικό θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά κυρίως προσεγγίζει πρακτικά σύγχρονα θέματα στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή στρατηγική και την προώθηση στα ηλεκτρονικά κανάλια (web, mobile, κοινωνικά δίκτυα κ.ο.κ.), στη συμπεριφορά του καταναλωτή, στην αυξημένη δυνατότητα παραμετροποίησης και εξατομίκευσης του ψηφιακού περιεχομένου, στην ευχρηστία των δικτυακών τόπων, στα πληροφοριακά συστήματα CRM και στις προηγμένες εφαρμογές συλλογής, επεξεργασίας και αξιοποίησης επιχειρησιακών δεδομένων. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7007 | Συστήματα Ανάλυσης Επιχειρησιακών Δεδομένων |
Κατά τα τελευταία έτη έχουμε μία μεγάλη ανάπτυξη τον χώρο της Ψηφιακής Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων, ο οποίος αποτελεί πλέον διεθνώς κεντρικό εργαλείο για την ανάπτυξη καινοτομίας, και νεοφυούς επιχειρηματικότητας, αλλά και για την αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα των υφισταμένων επιχειρήσεων. Έχουν αναπτυχθεί μία μεγάλη σειρά εφαρμογών-ψηφιακών εργαλείων, οι οποίες υποστηρίζουν ένα μεγάλο εύρος από μεθοδολογίες/αλγορίθμους που πραγματοποιούν διάφορες μορφές διαχείρισης διάφορων ειδών επιχειρησιακών πόρων. Αυτές γίνονται όλο και περισσότερο εύκολα και άμεσα προσβάσιμες και χρησιμοποιήσιμες από επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, με χαμηλό κόστος, και χωρίς ανάγκη μεγάλων αρχικών επενδύσεων, μέσω υπηρεσιών Cloud/SaaS. Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η εξοικείωση με την ψηφιακή διαχείριση των επιχειρησιακών πόρων, μέσω ψηφιακών εργαλείων που υλοποιούν διάφορους αλγορίθμους/μεθοδολογίες/προσεγγίσεις διαχείρισης διάφορων ειδών επιχειρησιακών πόρων (π.χ. οικονομικών, ανθρώπινων, τεχνολογικών (μηχανημάτων), υλικών (και γενικότερα αποθεμάτων), αλλά και σχεσιακών, γνωσιακών, δικτύων συνεργατών, κλπ.). Εστιάζόμεθα στις βασικότερες μορφές ψηφιακής διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων, οι οποίες υλοποιούνται από τα βασικά υποσυστήματα των ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΠΛΗΡOΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝ – ENTERPRICE RECOURCE PLANNING SYSTEMS (ERP)), οι περισσότερες από τις οποίες όμως είναι δυνατόν να παρέχονται και από αυτόνομα μεμονωμένα πληροφοριακά συστήματα/πακέτα λογισμικού. Το μάθημα αποτελείται από τις εξής ενότητες:
Το μάθημα θα περιλαμβάνει και την δημιουργία άμεσης εμπειρίας για τα υποσυστήματα αυτά. Για κάθε υποσύστημα αρχικά θα γίνεται μία περιγραφή της δομής των αρχείων (βασικών και κινήσεων) και των δυνατοτήτων του (λειτουργικότητα), και στην συνέχεια θα ακολουθεί παρουσίαση και ανάλυση των δυνατοτήτων αυτών σε ένα πραγματικό περιβάλλον ERP συστήματος, το Microsoft Navision ERP, υλοποίηση μίας σειράς επιχειρησιακών σεναρίων σε αυτό, και στην συνέχεια εκπόνηση εργασιών. Η αξιολόγηση στο μάθημα αυτό προκύπτει από την επίδοση στην τελική γραπτή εξέταση, καθώς επίσης και από την επίδοση στις παραπάνω εργασίες. | |
7000 | Διπλωματική Εργασία |
Στο πλαίσιο της ατομικής έρευνας και τις ανάπτυξης των ερευνητικών ικανοτήτων, προσφέρεται το μάθημα της διπλωματικής εργασίας με την επικουρική συμβολή ενός μέλους ΔΕΠ ανά φοιτητή ή φοιτήτρια. |
7005 | Παίγνιο Επιχειρηματικότητας |
Σκοπός του εργαστηριακού αυτού μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές μια ρεαλιστική εικόνα εφαρμογής βασικών θεμάτων διοίκησης σε προβλήματα του πραγματικού κόσμου εφαρμόζοντας σε ένα σύγχρονο περιβάλλον προσομοίωσης τις αρχές διοίκησης και λήψης αποφάσεων. Οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν, σε ομάδες τη διοίκηση μιας νεοσύστατης επιχείρησης παραγωγής και εμπορίας Η/Υ και τους ανατίθενται διοικητικοί ρόλοι που αντιστοιχούν στις λειτουργίες αυτής (γενική διεύθυνση, παραγωγή, πωλήσεις, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομική διοίκηση. Στο πλαίσιο αυτό, αναλαμβάνουν να συντάξουν και να εφαρμόσουν ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο, προκειμένου να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζονται και αλληλεπιδρούν οι λειτουργίες της επιχείρησης καθώς και την επίδραση του ανταγωνισμού που επιβάλλει τη συνεχή ανάλυση των συνθηκών αλλά και τη λήψη αποφάσεων σε τακτικό και σε λειτουργικό επίπεδο. Επιπλέον, πραγματοποιούνται διαλέξεις, όπου γίνεται εμβάθυνση σε σημαντικά ζητήματα της στρατηγικής διοίκησης και του επιχειρησιακού σχεδιασμού, καθώς και της διοίκησης των επιμέρους λειτουργιών μιας επιχείρησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην παρουσίαση σχετικών πραγματικών παραδειγμάτων προερχόμενων από γνωστές επιχειρήσεις και οργανισμούς. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7008 | Διαχείριση μεγάλων, ανοικτών και διασυνδεδεμένων Δεδομένων |
Στόχος του μαθήματος είναι εξοικείωση με τη διαχείριση διαφορετικών δεδομένων από διαφορετικές πηγές. Στο μάθημα θα παρουσιαστούν τα διαφορετικά είδη δεδομένων (big, linked, ledger) καθώς και εργαλεία για τη διαχείρισή τους (R, Linda). Επίσης θα παρουσιαστούν πηγές ανοιχτών δεδομένων από όλο τον κόσμο με στόχο την αξιοποίησή τους και την παραγωγή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας. Το μάθημα θα περιλαμβάνει εργαστηριακές ασκήσεις στα εργαλεία διαχείρισης διαφορετικών ειδών δεδομένων καθώς και μεθόδους ανάλυσής τους. Οι φοιτητές/φοιτήτριες του μαθήματος θα είναι σε θέση να εργαστούν ως data analysts. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7009 | Ψηφιακές Υπηρεσίες και Τεχνολογίες |
Σκοπός του μαθήματος είναι η αναγνώριση της προστιθέμενης αξίας και των νέων ευκαιριών που δίνουν οι ψηφιακές τεχνολογίες στους σύγχρονους Οργανισμούς, στην Οικονομία και στην Κοινωνία. Ξεκινώντας από τις τεχνολογίες υποδομής, όπως είναι το Διαδίκτυο και ο Παγκόσμιος Ιστός, το μάθημα περνάει σε σύγχρονα συστήματα B2C, B2B, G2C και C2C που βελτιώνουν υπάρχοντα επιχειρηματικά μοντέλα. Έπειτα γίνεται αναγνώριση της συνεισφοράς τεχνολογιών Υπηρεσιών Ιστού, Υπηρεσιών Σύννεφου, Μεγάλων Δεδομένων, Επιχειρηματικής Ευφυίας, και εν τέλει των προβλημάτων Διαλειτουργικότητας. Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές αναλαμβάνουν προαιρετική εργασία όπου παρουσιάζουν σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, και τις αναλύουν υπό επιχειρηματικό πρίσμα. Ανάλυση πραγματικών επιχειρήσεων αποτελεί επίσης μέρος της διδακτικής ύλης στο αμφιθέατρο. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές εργασίες. | |
7010 | Εφοδιαστική Αλυσίδα |
Το μάθημα εστιάζει στην αύξηση της αποδοτικότητας των διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας (προμήθειες, αποθήκευση, διανομή, κτλ) και στη μείωση του λειτουργικού κόστους με χρήση του Διαδικτύου και εξειδικευμένων Πληροφοριακών Συστημάτων. Στα πλαίσια του μαθήματος θα αναλυθούν συστήματα όπως για παράδειγμα WarehouseManagementSystems, VehicleRoutingSystems, FleetManagementSystems, RFID, κτλ τα οποία χρησιμοποιούνται για τη βελτιστοποίηση των βασικών διαδικασιών της εφοδιαστικής καθώς και για την αύξηση της εξυπηρέτησης του πελάτη. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7011 | Διαχείριση Έργων ΤΠΕ & Ανάπτυξη ΠΣ |
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις σύγχρονες τεχνικές και μεθόδους διοίκησης έργων ΤΠΕ και ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων. Το μάθημα περιλαμβάνει εισαγωγή στις βασικές έννοιες της διοίκησης έργου, όπως ο κύκλος ζωής έργου (σχεδιασμός, οργάνωση, προγραμματισμός, και αξιολόγηση αποτελεσμάτων), και τα σχετικά εργαλεία και μεθοδολογίες (Διαγράμματα Gantt, PERT, CPM, CPM-Cost, PRINCE2, πληροφοριακά συστήματα διαχείρισης έργου κ.α.). Στη συνέχεια θα γίνεται σύνδεση των εννοιών αυτών με το ειδικότερο πρόβλημα της διοίκησης των έργων ΤΠΕ (λογισμικού, υποδομών, ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων κ.α.). Στα πλαίσια αυτά θα συζητηθεί η εφαρμογή σχετικών μεθοδολογιών όπως σειριακών (π.χ. Waterfall) και επαναληπτικών τεχνικών (μέθοδοι τύπου Agile, Spiral κ.α.), και θα αναλυθούν σχετικές μελέτες περίπτωσης. Τέλος, θα αναλυθεί η συσχέτιση των παραπάνω με το ευρύτερο πλαίσιο του κύκλου ζωής πληροφοριακών συστημάτων. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές εργασίες. | |
7012 | Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις μεθόδους σχεδίασης ανάπτυξης ψηφιακών προϊόντων. Βασιζόμενο σε σύγχρονες μεθόδους και διαδικασίες διαχείρισης, οι φοιτητές θα μάθουν να εξάγουν επιχειρησιακές ανάγκες, να κατανοούν τις ανάγκες των πελατών, να σχεδιάζουν πρωτότυπα, να καταγράφουν τις απαιτήσεις ανάπτυξης, να αναπτύσσουν κείμενα επαλήθευσης και επικύρωσης, και παρακολούθησης της επιτυχίας με χρήση μετρικών. Στα πλαίσια του μαθήματος θα γίνει εισαγωγή στις αρχές της Σχεδιαστικής Σκέψης (Design Thinking), της Ευέλικτης Επιχειρηματικότητας (Lean Startup), και σε ευέλικτες μεθόδους ανάπτυξης προϊόντος (π.χ. Scrum, Kanban, eXtreme Programming). Στα πλαίσια εργασίας, οι φοιτητές χωρισμένοι σε ομάδες θα αναλάβουν να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν μία ιδέα ψηφιακού προϊόντος, με ή χωρίς την χρήση προγραμματισμού, την οποία και θα παρουσιάσουν στην τάξη. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7013 | Νέες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών |
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η διερεύνηση της επίδρασης της 4ης βιομηχανικής επανάστασης (Industry 4.0) στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη. Σκοπός είναι η ανάλυση μεθοδολογιών και μοντέλων που μπορούν να υποστηρίξουν την αξιοποίηση νέων / καινοτόμων τεχνολογιών στο περιβάλλον μιας πόλης ώστε να παρέχει τις απαραίτητες υπηρεσίες και υποδομές για να μεγιστοποιήσει τα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιαστούν μοντέλα σύνθεσης πολυδιάστατων δεδομένων, καθώς και ολοκληρωμένα πλαίσια αξιολόγησης πόλεων και οργανισμών, όσον αφορά στην αποτελεσματική ενσωμάτωση της ευφυίας στις λειτουργίες τους, σε όλες τις διαστάσεις τις αειφόρου ανάπτυξης. Επιπλέον, θα εξεταστούν συστήματα που μπορούν να υποστηρίξουν το σχεδιασμό ενός νέο υποδείγματος οικονομικής ανάπτυξης σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αξιοποιώντας τις ευφυείς τεχνολογίες αλλά και τους φυσικούς πόρους και το ανθρώπινο / κοινωνικό κεφάλαιο. Επιμέρους εφαρμογές τέτοιων συστημάτων σε επίπεδο πόλεων και κτιρίων θα παρουσιαστούν εκτενώς, μαζί με τα αποτελέσματα που είχαν σε συγκεκριμένους οικονομικούς, κοινωνικούς, περιβαλλοντικούς δείκτες αξιολόγησης. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. | |
7014 | Συστήματα Ανάλυσης Επιχειρησιακών Δεδομένων (Business Analytics) |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή στην ανάλυση δεδομένων προσφερόμενων από τα κοινωνικά δίκτυα και η διεξαγωγή συμπερασμάτων για τη διαμόρφωση στρατηγικών επιχειρήσεων και marketing. Στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιαστούν:
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές εργασίες. | |
7015 | Θερινό Σχολείο Επιχειρηματικότητας |
Το θερινό σχολείο (ΘΣ) ebiz έχει σχεδιαστεί για να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στον κόσμο του πολυκαναλικού μάρκετινγκ και να τους παρέχει τις προηγμένες τεχνικές δεξιότητες που απαιτούνται για τον εντοπισμό, την εμπλοκή και την ανάπτυξη σχέσεων με τους πελάτες σε ένα ψηφιακό περιβάλλον. Το ΘΣ στοχεύει τους υπεύθυνους μάρκετινγκ που θέλουν να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις μέσω της συναστροφής των με επαγγελματίες, πρόθυμους να μοιραστούν τις γνώσεις και την εμπειρία τους. Οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς να αυξάνουν την ηλεκτρονική ορατότητα των επιχειρήσεων τους χάρη σε μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ μέσα στις κύριες μηχανές αναζήτησης, τα κοινωνικά δίκτυα και την online διαφήμιση. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στη διαμόρφωση του μαθήματος, καθώς και η επίδοση στην τελική ατομική εργασία. | |
7016 | Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου για ίδρυση επιχείρησης |
Το μάθημα έχει στόχο την πρακτική άσκηση των γνώσεων και των ικανοτήτων του φοιτητή ή της φοιτήτριας που αποκόμισε από το ΜΠΣ μέσω της συμμετοχής του/της σε πραγματικό διαγωνισμό επιχειρηματικότητας με την επικουρική συμβολή ενός μέλους ΔΕΠ. Παραδοτέα του μαθήματος, σύμφωνα με τα οποία γίνεται και η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών, είναι η απόδειξη συμμετοχής και το business plan. Οι φοιτητές δύνανται να υποβάλλουν προτάσεις στο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας Aegean Startups. | |
7017 | Πρακτική Άσκηση σε Νεοφυή Επιχείρηση ή θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας |
Το μάθημα έχει στόχο την πρακτική άσκηση των γνώσεων και των ικανοτήτων του φοιτητή ή της φοιτήτριας που αποκόμισε από το ΜΠΣ μέσω της συμμετοχής του/της σε θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας για την πραγματική ανάπτυξη της επιχειρηματικής ιδέας. Παραδοτέα του μαθήματος, σύμφωνα με τα οποία γίνεται και η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών, είναι η απόδειξη συμμετοχής, η αναφορά των πεπραγμένων και η υλοποιηθείσα επιχειρηματική ιδέα. |
Κατάλογος Μαθημάτων Μερικής Φοίτησης
Ο καταμερισμός των μαθημάτων ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικός. Υπάρχει η δυνατότητα περάτωσης σπουδών σε λιγότερο από τον προβλεπόμενο χρόνο.
- 7001: Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων
- 7003: Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα
- 7006: Ψηφιακό Marketing
- 7007: Ψηφιακή Διαχείριση Επιχειρησιακών Πόρων
- 7002: Χρηματοοικονομική Διοίκηση
- 7004: Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας
- 7005: Παίγνιο Επιχειρηματικότητας
- 7008: Διαχείριση μεγάλων, ανοικτών και διασυνδεδεμένων Δεδομένων
- 7012: Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος
- 7015: Θερινό Σχολείο Επιχειρηματικότητας
- 7016: Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου για ίδρυση επιχείρησης
- 7017: Πρακτική Άσκηση σε Νεοφυή Επιχείρηση ή θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας
- 7000: Διπλωματική Εργασία
Προσωπικό
Διδάσκοντες
Μάθημα | Εξάμηνο | Διδάσκουσα / Διδάσκων | Webpage |
Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας | Α’ | Καθηγητής Γιάννης Χαραλαμπίδης (Παν. Αιγαίου) | URL |
Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων | Α’ | Επ. Καθηγητής* Χαράλαμπος Αλεξόπουλος (Παν. Αιγαίου) (υπό διορισμό μέλος ΔΕΠ) | URL |
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα | Α’ | Καθηγητής Ιωάννης Καλογήρου (ΕΜΠ) Δρ. Ιωάννα Καστέλη (ΕΜΠ) Δρ. Ευάγγελος Σιώκας (ΕΜΠ) | |
Χρηματοοικονομική Διοίκηση | Α’ | Καθηγητής Ιωάννης Ψαρράς (ΕΜΠ) Δρ. Μαρία Φλουρή, (ΕΜΠ) | URL |
Ψηφιακό Marketing | Β’ | Επ. Καθηγητής Δημήτριος Δρόσος (Οικονομικό Παν. Αθηνών) |
|
Παίγνιο Επιχειρηματικότητας | Β’ | Καθηγητής Δημήτριος Ασκούνης (ΕΜΠ) | URL |
Εφοδιαστική Αλυσίδα | Β’ | Δρ. Γεράσιμος Κοντός (Παν. Αιγαίου) | URL |
Ψηφιακή Διαχείριση Επιχειρησιακών Πόρων | Β’ | Καθηγητής Ευριπίδης Λουκής (Παν. Αιγαίου) | URL |
Διαχείριση Μεγάλων, Ανοικτών και Διασυνδεδεμένων Δεδομένων | Β’ | Καθηγητής Δημήτριος Ασκούνης (ΕΜΠ) Επ. Καθηγητής* Χαράλαμπος Αλεξόπουλος (Παν. Αιγαίου) | |
Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος | Γ’ | Καθηγητής Ηλίας Καραγιάννης (George Washington University) | URL |
Συστήματα Ανάλυσης Επιχειρησιακών Δεδομένων | Γ’ | Καθηγητής Ευριπίδης Λουκής (Παν. Αιγαίου) Καθηγητής Ιωάννης Χαραλαμπίδης (Παν. Αιγαίου) Δρ. Κωνσταντίνος Παζάλος (Παν. Αιγαίου) Δρ. Γεράσιμος Κοντός (Παν. Αιγαίου) | |
Πρακτική Άσκηση | Γ’ | Καθηγητής Ιωάννης Χαραλαμπίδης (Παν. Αιγαίου) Επ. Καθηγητής* Χαράλαμπος Αλεξόπουλος (Παν. Αιγαίου) | |
Θερινό Σχολείο | Γ’ | Καθηγητής Ιωάννης Χαραλαμπίδης (Παν. Αιγαίου) Επ. Καθηγητής* Χαράλαμπος Αλεξόπουλος (Παν. Αιγαίου) | |
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου για ίδρυση επιχείρησης | Γ’ | Καθηγητής Δημήτριος Ασκούνης (ΕΜΠ) Επ. Καθηγητής* Χαράλαμπος Αλεξόπουλος (Παν. Αιγαίου) |
Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Όνομα | Ιδιότητα | Προφίλ | Οργανισμός |
Δρ. Δημήτρης Σταμούλης | Financial Technologies Expert, Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Διδάσκων Ε&Κ Πανεπιστημίου Αθηνών | URL | |
Απόστολος Κωνσταντινίδης | Investment Manager – Business Analyst at Reset Consultants SA | URL | |
Δρ. Δημήτριος Τσίγκος | Ιδρυτής της Starttech Ventures | URL | |
Δρ. Ευθύμιος Κωνσταντινίδης | Associate Professor of Digital Marketing at the University of Twente | URL | |
Δρ. Δημήτριος Σαλάμπασης | Director, FinTech Thinker & Researcher | Lecturer, Swinburne University of Technology | URL | |
Δρ Άλεξ Ελευθεριάδης | Chief Scientist at Enghouse | URL | |
Γεώργιος Καραμανώλης | Co-Founder & CTO/CIO at Crowdpolicy | URL | |
Φαίη Ορφανού | Co-founder and managing partner of AELIA | URL | |
Marcel Cremer | Δικηγόρος Αθηνών, διαχειριστής του δικηγορικού γραφείου Cremer & Partners | URL | |
Σπύρος Καπετανάκης | Business Analyst at GRNET | URL | |
Φώτης Δραγανίδης | Senior ISV Partner Development Manager for Greece and Malta/CEE HQ | URL | |
Ιωάννα Σαμπράκου | DIMERA GROUP Development Director | URL | |
Δημήτρης Τσίγκος | Founder at Starttech Ventures | URL | |
Dr. Enrico Ferro | Director of Blockchain Innovation Observatory @ Links Foundation | URL |
Κόστος – Υποτροφίες
Στο ΔΜΠΣ προβλέπονται τέλη φοίτησης ύψους 4.500 €, τα οποία καταβάλλονται ως εξής:
– 500 € ως προκαταβολή εγγραφής εντός 15 ημερών από την ενημέρωση των επιτυχόντων.
– 1.000 € κατά την εγγραφή στο 1ο εξάμηνο.
– 1.500 € κατά την έναρξη του 2ου εξαμήνου.
– 1.500 € κατά την έναρξη του 3ου εξαμήνου.
Η συμμετοχή στις εξετάσεις κάθε εξαμήνου επιτρέπεται μόνο στους ταμειακά ενήμερους φοιτητές. Ουδεμία επιστροφή τελών φοίτησης προβλέπεται σε περίπτωση διαγραφής σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας. Κατά την περίπτωση της μειωμένης καταβολής τελών φοίτησης, το ποσοστό μείωσης εφαρμόζεται ισόποσα σε όλες τις δόσεις, πλην της προκαταβολής.
Με απόφαση της Ε.Π.Σ. μπορούν να χορηγούνται ειδικές υποτροφίες για εισακτέους ή να προβλέπεται η μειωμένη καταβολή διδάκτρων ή να χορηγούνται ειδικά βραβεία σε μεταπτυχιακούς φοιτητές με βάση ακαδημαϊκά, κοινωνικά ή άλλα κριτήρια.
Προϋποθέσεις Εισαγωγής
Στο ΔΠΜΣ γίνονται δεκτοί κάτοχοι τίτλου του πρώτου κύκλου σπουδών Α.Ε.Ι (Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι.) της ημεδαπής, ή αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της αλλοδαπής.
Σύμφωνα με το άρθρο 304 του Ν. 4957/2022, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), προκειμένου να διαπιστώσουν αν ένα ίδρυμα της αλλοδαπής ή ένας τύπος τίτλου ιδρύματος της αλλοδαπής είναι αναγνωρισμένα για την αποδοχή αίτησης και εγγραφής για εισαγωγή σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ή εκπόνησης διδακτορικής διατριβής, δεσμεύονται από το Εθνικό Μητρώο Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της αλλοδαπής και το Εθνικό Μητρώο Τύπων Τίτλων Σπουδών Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της Αλλοδαπής του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
Σε περίπτωση που ο τίτλος σπουδών έχει απονεμηθεί από Ίδρυμα που συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των αλλοδαπών ιδρυμάτων που απονέμουν τίτλους σπουδών που οργανώνονται μέσω συμφωνίας δικαιόχρησης με ιδιωτικούς φορείς στην Ελλάδα του άρθρου 307 του ν.4957/2022, η αρμόδια Γραμματεία του Τμήματος οφείλει να ζητήσει Βεβαίωση Τόπου Σπουδών από το Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής. Αν ως τόπος σπουδών ή μέρος αυτών βεβαιώνεται η ελληνική επικράτεια, ο τίτλος σπουδών δεν αναγνωρίζεται, εκτός αν το μέρος σπουδών που έγιναν στην ελληνική επικράτεια βρίσκεται σε δημόσιο Α.Ε.Ι..
Σε περίπτωση που κάποιο Ίδρυμα ή τίτλος σπουδών της αλλοδαπής δεν έχει καταχωρηθεί στα σχετικά μητρώα, ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. εξετάζει αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήματος από την αρμόδια Γραμματεία του Τμήματος αν πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις και με απόφασή του τα εντάσσει στα μητρώα.
Επίσης, γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι από τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.) της χώρας (άρθρο 88 Ν.3883/2010 ΦΕΚ 167/24-9-2010, τ. Α΄), τη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας (άρθρο 38 Ν.4249/2014 (ΦΕΚ 73 Α΄), τη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (άρθρο 69 Ν. 4249/2014 2014 – ΦΕΚ 73/Α΄/24.03.2014) και τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.) (άρθρο 1 ΠΔ 75/2018 – ΦΕΚ 145/Α΄/07.08.2018).
Επίσης, γίνονται δεκτοί επί πτυχίω φοιτητές και φοιτήτριες των ιδρυμάτων της ημεδαπής, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους και θα έχουν προσκομίσει σχετική βεβαίωση μέχρι την ημερομηνία εγγραφής τους στο Δ.Π.Μ.Σ..
Αξιολόγηση Υποψηφίων
Η αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων θα ολοκληρωθεί σε δύο στάδια: Αρχικά οι υποψήφιοι θα αξιολογηθούν με βάση τα στοιχεία της ηλεκτρονικής τους αίτησης. Οι υποψήφιοι που πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις θα κληθούν, στη συνέχεια, σε προφορικές συνεντεύξεις που θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά, εντός του Αυγούστου.
Η αξιολόγηση των αιτήσεων γίνεται από επιτροπή επιλογής που συγκροτείται από καθηγητές των συνεργαζόμενων Τμημάτων, με κριτήρια αξιολόγησης που προσδιορίζονται στο άρθρο 4 του Κανονισμού Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος.
Δικαιολογητικά
Ο/Η υποψήφιος/α υποβάλλει, στο κατάλληλο σύστημα υποβολής αιτήσεων, τα παρακάτω δικαιολογητικά σε ψηφιακή μορφή:
- Αίτηση υποβολής υποψηφιότητας.
- Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα με φωτογραφία.
- Φωτοαντίγραφο βασικού τίτλου σπουδών.
- Πιστοποιητικό Αναλυτικής Βαθμολογίας προπτυχιακών μαθημάτων όπου θα αναγράφεται ο βαθμός πτυχίου/διπλώματος.
- Φωτοαντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου.
- Αντίγραφα πτυχίων γνώσης της Αγγλικής γλώσσας τουλάχιστον σε επίπεδο B2.
- Δύο, τουλάχιστον, συστατικές επιστολές.
- Αντίγραφο διπλωματικής εργασίας ή τίτλο και περίληψή της εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η εκπόνησή της, ή αναφορά ότι δεν εκπονείται υποχρεωτικά στο Τμήμα προέλευσης του υποψηφίου.
- Άρθρα, που δημοσιεύτηκαν είτε σε επιστημονικά περιοδικά, είτε σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων με σύστημα των κριτών (αν υπάρχουν).
- Κάθε άλλο στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει στην επιλογή του υποψηφίου, κατά την κρίση του.
Η Γραμματεία του Δ.Π.Μ.Σ. διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει διευκρινίσεις για κάποιο από τα δικαιολογητικά εντός του χρονικού διαστήματος που θα ζητηθεί.
Κανονισμός Σπουδών
- ΦΕΚ 4357 Β – 01.10.2018 (Κανονισμός Σπουδών)
- ΦΕΚ 1935 Β – 19.04.2022 (Τροποποίηση)
Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Θέματα Διπλωματικών
Παρακαλούμε ακολουθήστε το σύνδεσμο για τα προτεινόμενα θέματα διπλωματικών εργασιών.
Για τη συγγραφή των διπλωματικών εργασιών μπορείτε να βρείτε οδηγίες εδώ, καθώς και πρότυπο αρχείο (template) εδώ.
Τύπος
Έγραψαν για εμάς
Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
1 | 16-20/10/2023 | 1η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
2 | 23-27/10/2023 | 2η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
3 | 30/10-3/11/2023 | 3η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
4 | 6-10/11/2023 | 4η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
5 | 13-17/11/2023 | 5η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
6 | 14-18/11/2023 | 6η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
7 | 20-24/11/2023 | 7η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
8 | 27/11-01/12/2023 | 8η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
9 | 4-8/12/2023 | 9η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
10 | 11-15/12/2023 | 10η Διάλεξη: Εξ αποστάσεως |
11 | 18-22/12/2023 | Αναπληρώσεις (εάν είναι αναγκαίο) |
12 | 8-12/1/2024 | Αναπληρώσεις (εάν είναι αναγκαίο) |
13 | 15-19/1/2024 | Αναπληρώσεις (εάν είναι αναγκαίο) |
14 | 26-29/1/2024 | Δια ζώσης και ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ μαθημάτων εαρινού εξαμήνου (x3 μαθήματα = 6 ώρες διδασκαλίας + εξέταση) * |
(*) Ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές στην διεξαγωγή των δια ζώσης μαθημάτων. Η γραμματεία του μεταπτυχιακού θα ενημερώσει εγκαίρως τις φοιτήτριες και τους φοιτητές εφόσον υπάρξει αλλαγή.
Α’ Εξάμηνο
➢ Μάθημα: Ειδικά Θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας
○ Ημέρα διδασκαλίας (εξ αποστάσεως): Παρασκευή 18:00 – 20:00
➢ Μάθημα: Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα
○ Ημέρα διδασκαλίας (εξ αποστάσεως): Δευτέρα 18:00 – 20:00
➢ Μάθημα: Χρηματοοικονομική Διοίκηση
○ Ημέρα διδασκαλίας (εξ αποστάσεως): Τρίτη 18:00 – 20:00
➢ Μάθημα: Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων
○ Ημέρα διδασκαλίας (εξ αποστάσεως): Πέμπτη 18:00 – 20:00
Γ’ Εξάμηνο
➢ Μάθημα: Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος
○ Ημέρα διδασκαλίας (εξ αποστάσεως): Δευτέρα 17:00 – 21:00
➢ Μάθημα: Συστήματα Ανάλυσης Επιχειρησιακών Δεδομένων
○ Ημέρα διδασκαλίας (εξ αποστάσεως): Τρίτη 18:00 – 20:00
Εθνική Εορτή | 28/10/2023 |
Τοπική Αργία Σάμου | 11/11/2023 |
Επέτειος Πολυτεχνείου | 17/11/2023 |
Διακοπές Χριστουγέννων | 24/12/2023 – 7/1/2024 |
Τριών Ιεραρχών | 30/1/2024 |