Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα, σε συνεργασία με το Ε.Μ.Π.
Αντικείμενο του Δι-ιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων μεταπτυχιακού επιπέδου στην επιστήμη της Διοίκησης Νεοφυών Επιχειρήσεων μέσω της προσέγγισης των θεωρητικών και πρακτικών ζητημάτων του σύγχρονου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν: τεχνικές και στρατηγικές του ψηφιακού μάρκετινγκ, επιχειρηματικά μοντέλα, ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στο σύγχρονο οργανισμό, ψηφιακά startups και ψηφιακές υπηρεσίες. Οι απόφοιτοι του Δ.Π.Μ.Σ. στην Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα θα αποκτήσουν σημαντικές και ουσιαστικές γνώσεις και ικανότητες για την εξέλιξη της καριέρας τους. Θα είναι σε θέση να σκέφτονται δημιουργικά (out-of-the-box) και να επιχειρούν στοχεύοντας σε διεθνές κοινό και με προοπτικές εξαιρετικά γρήγορης ανάπτυξης. Οι απόφοιτοι που θα διακριθούν θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν προοπτικές εξέλιξης με συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και φορείς σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών διέπεται από τις διατάξεις του Ν.4485/17 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του Ν.4009/11 και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Π.Μ.Σ., όπως ισχύει μετά την έγκρισή του από τη Σύγκλητο Ειδικής Σύνθεσης. ΦΕΚ ίδρυσης ΠΜΣ: 2857/τ.Β’/17.07.2018.
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

Πριν έφτιαχνα ιστοσελίδες πελατών. Τώρα καθοδηγώ πελάτες στα διαδικτυακά επιχειρηματικά τους σχέδια έχοντας όχι μόνο την επαγγελματική πρακτική εμπειρία ετών αλλά πλέον και την απαραίτητη ακαδημαϊκή γνώση.
Όλα αυτά τα χρόνια, έχοντας παρακολουθήσει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ψηφιακής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας έχοντας πλέον τις «αποσκευές» γεμάτες με νέες ιδέες, αλλά πάνω απ’ όλα γνώση , που με βοήθησε ιδιαίτερα να μεταλαμπαδεύσω τη μοναδική αυτή εμπειρία στους πελάτες μου όπου και κάθε νέα ιστοσελίδα και κάθε νέο eshop ουσιαστικά αποτελεί μια startup.
Το ιδανικό σε αυτό το μεταπτυχιακό πρόγραμμα όμως δεν περιορίστηκε στο θεωρητικό επίπεδο. Τουναντίον. Ήρθαμε σε άμεση επαφή με το αντικείμενό μας όπως π.χ. μέσω του Διαγωνισμού Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας – AEGEAN Startups που διενεργείται υπό το συντονισμό της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜΚΕ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μιλώντας με πολλούς παράγοντες της αγοράς.
Κλείνοντας ως το μεγαλύτερο κέρδος που αποκόμισα από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα αυτό θεωρώ ότι με έκανε να σκέφτομαι δημιουργικά (out-of-the-box) και να επιχειρώ επαγγελματικά για εμένα και τους πελάτες μου στοχεύοντας σε διεθνές κοινό με προοπτικές εξαιρετικά γρήγορης ανάπτυξης σε αντίθεση με τα περιορισμένα εγχώρια δεδομένα.

Ονομάζομαι Μιχαήλ Μικρούλης, είμαι πιστοποιημένος Οικονομολόγος & Λογιστής Α τάξης, και έχω περισσότερα από 18 χρόνια προϋπηρεσίας στην λογιστική, χρηματοοικονομική και συμβουλευτική επιχειρήσεων. Επέλεξα το μεταπτυχιακό «Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα» επειδή ήθελα να εμβαθύνω στον τομέα της συμβουλευτικής των επιχειρήσεων – νεοφυών και υφιστάμενων – υπό το πρίσμα της τεχνολογικής εξέλιξης.
Είχα προβληματιστεί (και μαγευτεί παράλληλα) από το γεγονός ότι τα πάντα γύρω μας αλλάζουν με γρήγορους ρυθμούς, καθιστώντας ολοένα και πιο ισχυρή την σύνδεση της ψηφιακής και υλικής διάστασης, συνεπώς για να πετύχω τον σκοπό μου θα έπρεπε να εντρυφήσω στις νέες τεχνολογίες, στα νέα business models, στην μελέτη των βέλτιστων παγκοσμίως επιχειρηματικών πρακτικών και τάσεων γύρω από τις έννοιες των startups, των χρηματοδοτήσεων, της καινοτομίας και της τεχνολογίας.
Κατά την διάρκεια των σπουδών μου έλαβα πολύτιμες γνώσεις και εξαιρετική υποστήριξη από όλους τους καθηγητές, τόσο του Πανεπιστημίου Αιγαίου, όσο και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Επιπροσθέτως, θα πρέπει να τονίσω πως και στα δύο έτη που ήμουν φοιτητής επιθυμούσα να δοκιμάσω σε προσωπικό επίπεδο όλες τις θεωρίες που μάθαινα σε συνδυασμό με την εφαρμογή του αντίστοιχου τρόπου σκέψης, και έλαβα την αμέριστη συμπαράσταση όλης της ομάδας των καθηγητών, καθώς και των δομών υποστήριξης καινοτομίας και επιχειρηματικότητας με τις οποίες συνεργάζεται το μεταπτυχιακό.
Στα πλαίσια λοιπόν των μαθημάτων του μεταπτυχιακού μου «υπέβαλα» δύο καινοτόμες προτάσεις. Κατά τον πρώτο χρόνο των σπουδών μου, η πρόταση αναφερόταν στη νέα τοποθέτηση υψηλά φαινολικού ελαιόλαδου σαν συμπλήρωμα διατροφής στα φαρμακεία της ΕΕ (σύμφωνα με την λογική thinking out of the box). Έλαβα από την πρώτη μέρα την απαιτούμενη καθοδήγηση από τους καθηγητές μου, και εντάχθηκα επιτυχώς στην θερμοκοιτίδα «Invent» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Κατά το δεύτερο έτος των σπουδών μου, συμφωνήσαμε με έναν καθηγητή μου να προσπαθήσουμε ένα υπερβολικά φιλόδοξο εγχείρημα (ίσως και ακατόρθωτο θα έλεγαν κάποιοι για τα δεδομένα της Ελλάδας).
Βασιζόμενοι στις γνώσεις του μεταπτυχιακού, στην προϋπηρεσία και των δυο μας σε αεροπορικές εταιρείες, και στις συμπληρωματικές μας ικανότητες, σχεδιάσαμε μια άκρως καινοτόμα και τολμηρή πρόταση, η οποία αναφέρεται στο αεροπορικό οικοσύστημα, φιλοδοξώντας να δημιουργήσουμε μια all-in-one ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία θα συντονίζει όλους τους μεγάλους παίκτες του οικοσυστήματος σε real time βάση, παρέχοντας τους παράλληλα εξειδικευμένες υπηρεσίες reporting και decision making (σύμφωνα με την «αναβαθμισμένη» πλέον λογική thinking beyond the box).
Σε αυτά τα πλαίσια λοιπόν, δημιούργησα μια startup, η οποία εντάχθηκε αμέσως στην θερμοκοιτίδα «Invent», καθώς και στην Θερμοκοιτίδα «ennovation» του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας (η συμμετοχή στην θερμοκοιτίδα ennovation αποτελεί παραδοτέο project μαθήματος του μεταπτυχιακού). Καταφέραμε να είμαστε στις ομάδες που αποφοίτησαν επιτυχώς και από τις δύο θερμοκοιτίδες, ύστερα από κύκλους mentoring / coaching, και επιπροσθέτως λάβαμε υποστήριξη από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για δωρεάν περίπτερο στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Εκεί, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το project, δίνοντας μου το ελεύθερο τόσο για ραντεβού μαζί του, όσο και για υποστήριξη από το επιτελείο του. Εν συνεχεία, η startup μου προκρίθηκε στις 11 ομάδες που κατάφεραν να αποφοιτήσουν από την θερμοκοιτίδα Invent (από τις 150), και έκανα ήδη παρουσίαση του project σε τρία μεγάλα Funds, ζητώντας χρηματοδότηση 800.000 ευρώ. Επίσης, προκρίθηκα στα 4 άτομα που η θερμοκοιτίδα καλύπτει όλα τους τα έξοδα, για να συμμετάσχουν στην μεγαλύτερη παγκοσμίως έκθεση τεχνολογικής καινοτομίας MWC 2020/4YFN στην Βαρκελώνη.
Επαγγελματικά πλέον, με τις τόσο σημαντικές γνώσεις που έχω αποκτήσει κατά τα δύο έτη των σπουδών μου, καθώς και την τόσο μεγάλη εμπειρία από mentoring / coaching θερμοκοιτίδων, από στήσιμο και λειτουργία startup, από κύκλους lean startup και agile development, από σύνταξη επιχειρηματικών προτάσεων, και από επαγγελματικές συναντήσεις με υπουργούς και funds, έχω καταφέρει να συνδυάζω την ψηφιακή καινοτομία με το οικονομικό υπόβαθρο, και να προσφέρω στους πελάτες μου έναν μοναδικό συνδυασμό τριών πυλώνων – στρατηγικού σχεδιασμού, οικονομικής διασφάλισης και τεχνολογικής καινοτομίας – ο οποίος είναι άκρως ανταγωνιστικός σε όρους καινοτομίας, τεχνολογικής πρωτοπορίας, βιωσιμότητας, αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας.»

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα της Ψηφιακής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας με βοήθησε να σκεφτώ διαφορετικά.Η επιχείρηση μου απέκτησε διαδικτυακή παρουσία, πέραν αυτής της φυσικής, Έχοντας αποκτήσει τη γνώση για τις ιδιαιτερότητες του ψηφιακού κόσμου, τις απαιτήσεις που υπάρχουν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον αλλά και πως να ανταποκριθώ σε αυτές , η πορεία της επιχείρησης μου θα είναι λίγο ευκολότερη σε σχέση με το παρελθόν.
Ο συνδυασμός των θεωρητικών γνώσεων, η πρακτική εφαρμογή σε διαγωνισμούς και η προηγούμενη εμπειρία είναι αυτό που χρειάζεται ο σύγχρονος επιχειρηματίας, είτε πρόκειται για μία υπάρχουσα επιχείρηση του, είτε για μία νεοφυή.
Προϋποθέσεις Εισαγωγής
Στο Δι-ιδρυματικό ΠΜΣ γίνονται δεκτοί/ες πτυχιούχοι ή διπλωματούχοι Τμημάτων/Σχολών Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Πολυτεχνικών, Θετικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών ή αντιστοίχων, Τμημάτων Επιστημών Οικονομίας ή Διοίκησης ή αντιστοίχων, από Πανεπιστήμια της ημεδαπής και ομοταγών αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Στο Δι-ιδρυματικό ΠΜΣ γίνονται δεκτοί/ες και πτυχιούχοι Τμημάτων ΤΕΙ συναφούς γνωστικού αντικειμένου, καθώς και αξιωματικοί των παραγωγικών Στρατιωτικών Σχολών.
Αξιολόγηση Υποψηφίων
Γενική απόδοση στις προπτυχιακές σπουδές: για τους πτυχιούχους λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός πτυχίου, ενώ για τους τελειόφοιτους φοιτητές ο κατ’ εκτίμηση βαθμός πτυχίου, θεωρώντας ως βαθμό τόσο των εναπομεινάντων μαθημάτων όσο και της Διπλωματικής Εργασίας, αν υπάρχει, το μέχρι εκείνη τη στιγμή μέσον όρο της βαθμολογίας τους.
Γνώσεις υποδομής και εξειδίκευσης: ποσοτικά αποτιμάται με βάση το μέσον όρο ενός αριθμού μαθημάτων που έχουν επιτύχει στο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών, συναφών με το Π.Μ.Σ.
Γενική αξιολόγηση: αποτιμάται με βάση λοιπά πρόσθετα στοιχεία που συμπληρώνουν την εικόνα του υποψηφίου, όπως η συνέντευξη ενώπιον σχετικής επιτροπής, συστατικές επιστολές, δημοσιεύσεις σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων με σύστημα κριτών, δραστηριότητα σε ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα κ.λπ.
Η αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων θα ολοκληρωθεί σε δύο στάδια: Αρχικά οι υποψήφιοι θα αξιολογηθούν με βάση τα στοιχεία της ηλεκτρονικής τους αίτησης και του φακέλου υποψηφιότητας που υπέβαλαν. Οι υποψήφιοι που πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις θα κληθούν, στη συνέχεια, σε προφορικές συνεντεύξεις που θα πραγματοποιηθούν, είτε με φυσική παρουσία στην έδρα του Τμήματος, είτε διαδικτυακά. Η αξιολόγηση θα γίνει εντός του Ιουνίου για όσους υπέβαλαν αίτηση κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου, και εντός του Σεπτεμβρίου για όσους υπέβαλαν αίτηση κατά τη διάρκεια της δεύτερης περιόδου.
Η αξιολόγηση των αιτήσεων γίνεται από επιτροπή επιλογής που συγκροτείται από καθηγητές του Τμήματος με κριτήρια αξιολόγησης που προσδιορίζονται στο άρθρο 8 του Κανονισμού Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος.
Τα ονόματα των επιτυχόντων της πρώτης περιόδου θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα του μεταπτυχιακού προγράμματος εντός του Ιουλίου, και των επιτυχόντων της δεύτερης περιόδου εντός του Σεπτεμβρίου. Οι επιλεγέντες θα ενημερωθούν ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά.
Κατάλογος Μαθημάτων
1ο εξάμηνο
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Τύπος | ECTS |
---|---|---|---|
7001 | Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7002 | Χρηματοοικονομική Διοίκηση | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7003 | Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7004 | Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας | Υποχρεωτικό | 7,5 |
2ο εξάμηνο
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Τύπος | ECTS |
---|---|---|---|
7005 | Παίγνιο Επιχειρηματικότητας | Επιλογής | 7,5 |
7006 | Ψηφιακό Marketing | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7007 | Ψηφιακή Διαχείριση Επιχειρησιακών Πόρων | Υποχρεωτικό | 7,5 |
7008 | Διαχείριση μεγάλων, ανοικτών και διασυνδεδεμένων Δεδομένων | Επιλογής | 5 |
7009 | Ψηφιακές Υπηρεσίες και Τεχνολογίες | Επιλογής | 5 |
7010 | Εφοδιαστική Αλυσίδα | Επιλογής | 2,5 |
7011 | Διαχείριση Έργων ΤΠΕ & Ανάπτυξη ΠΣ | Επιλογής | 2,5 |
3ο εξάμηνο
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Τύπος | ECTS |
---|---|---|---|
7012 | Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος | Επιλογής | 7,5 |
7013 | Νέες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών | Επιλογής | 7,5 |
7014 | Συστήματα ανάλυσης κοινωνικών δικτύων (Social Media Analytics) | Επιλογής | 7,5 |
7015 | Θερινό Σχολείο ΠΑ – eΒιz | Επιλογής | 2,5 |
7016 | Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου για ίδρυση επιχείρησης | Επιλογής | 10 |
7017 | Πρακτική Άσκηση σε Νεοφυή Επιχείρηση ή θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας | Επιλογής | 10 |
4ο εξάμηνο
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Τύπος | ECTS |
---|---|---|---|
7000 | Διπλωματική Εργασία | Υποχρεωτικό | 30 |
Περιγραφή Μαθημάτων
Υποχρεωτικά Μαθήματα | |
---|---|
7001 | Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση με τη διοίκηση επιχειρήσεων και οργανισμών, τις κύριες οικονομικές, παραγωγικές και προωθητικές λειτουργίες καθώς και τα βασικά εργαλεία πληροφορικής κι έξυπνης οργάνωσης που διευκολύνουν τη διοίκηση. Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7002 | Χρηματοοικονομική Διοίκηση |
Σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με το αναγκαίο υπόβαθρο γνώσεων αναφορικά με τη χρηματοοικονομική λειτουργία των σύγχρονων επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο του μαθήματος αναλύονται τα ακόλουθα αντικείμενα:
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7003 | Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα |
Το μάθημα εστιάζει στην ανάγκη για καινοτομία για την επιβίωση και εύρωστη ανάπτυξη των επιχειρήσεων σε ένα διεθνές και γρήγορα μεταβαλλόμενο τεχνολογικά περιβάλλον. Αντικείμενα του μαθήματος αποτελούν η διαχείριση γνώσης και οι τεχνολογικές αλλαγές, οι πατέντες και οι στρατηγικές επιλογές, τα μοντέλα καινοτομίας και η ανάπτυξη της καινοτομίας σε επιχειρησιακό και εθνικό επίπεδο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην έννοια της επιχειρηματικότητας και στον ρόλο της για την οικονομική ανάπτυξη και μεγέθυνση της εταιρείας (scale up), αναγνωρίζοντας παράλληλα τους κύριους μηχανισμούς παραγωγής νέας γνώσης και τις τυπικές φάσεις στη διαδικασία ανάπτυξης νέων προϊόντων και υπηρεσιών ICT.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7004 | Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας |
Στόχος του μαθήματος είναι η παρουσίαση πραγματικών περιπτώσεων ψηφιακής καινοτομίας και διαχείρισής τους. Οι μελέτες περιλαμβάνουν περιπτώσεις επιτυχίας και αποτυχίας ψηφιακών καινοτομιών. Αναλύονται οι λόγοι αποτυχίας και επιτυχίας της κάθε περίπτωσης. Το μάθημα περιλαμβάνει επίσης παρουσιάσεις και συνεντεύξεις από στελέχη της αγοράς δημιουργώντας μία διαδραστική επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες σε θέματα που επιλέγονται από τους τελευταίους και τον καθηγητή.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7006 | Ψηφιακό Marketing |
Το μάθημα προσφέρει στους φοιτητές το σχετικό θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά κυρίως προσεγγίζει πρακτικά σύγχρονα θέματα στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή στρατηγική και την προώθηση στα ηλεκτρονικά κανάλια (web, mobile, κοινωνικά δίκτυα κ.ο.κ.), στη συμπεριφορά του καταναλωτή, στην αυξημένη δυνατότητα παραμετροποίησης και εξατομίκευσης του ψηφιακού περιεχομένου, στην ευχρηστία των δικτυακών τόπων, στα πληροφοριακά συστήματα CRM και στις προηγμένες εφαρμογές συλλογής, επεξεργασίας και αξιοποίησης επιχειρησιακών δεδομένων.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7007 | Ψηφιακή Διαχείριση Επιχειρησιακών Πόρων |
Κατά τα τελευταία έτη έχουμε μία μεγάλη ανάπτυξη τον χώρο της Ψηφιακής Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων, ο οποίος αποτελεί πλέον διεθνώς κεντρικό εργαλείο για την ανάπτυξη καινοτομίας, και νεοφυούς επιχειρηματικότητας, αλλά και για την αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα των υφισταμένων επιχειρήσεων. Έχουν αναπτυχθεί μία μεγάλη σειρά εφαρμογών-ψηφιακών εργαλείων, οι οποίες υποστηρίζουν ένα μεγάλο εύρος από μεθοδολογίες/αλγορίθμους που πραγματοποιούν διάφορες μορφές διαχείρισης διάφορων ειδών επιχειρησιακών πόρων. Αυτές γίνονται όλο και περισσότερο εύκολα και άμεσα προσβάσιμες και χρησιμοποιήσιμες από επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, με χαμηλό κόστος, και χωρίς ανάγκη μεγάλων αρχικών επενδύσεων, μέσω υπηρεσιών Cloud/SaaS.
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η εξοικείωση με την ψηφιακή διαχείριση των επιχειρησιακών πόρων, μέσω ψηφιακών εργαλείων που υλοποιούν διάφορους αλγορίθμους/μεθοδολογίες/προσεγγίσεις διαχείρισης διάφορων ειδών επιχειρησιακών πόρων (π.χ. οικονομικών, ανθρώπινων, τεχνολογικών (μηχανημάτων), υλικών (και γενικότερα αποθεμάτων), αλλά και σχεσιακών, γνωσιακών, δικτύων συνεργατών, κλπ.). Εστιάζόμεθα στις βασικότερες μορφές ψηφιακής διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων, οι οποίες υλοποιούνται από τα βασικά υποσυστήματα των ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΠΛΗΡOΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝ – ENTERPRICE RECOURCE PLANNING SYSTEMS (ERP)), οι περισσότερες από τις οποίες όμως είναι δυνατόν να παρέχονται και από αυτόνομα μεμονωμένα πληροφοριακά συστήματα/πακέτα λογισμικού. Το μάθημα αποτελείται από τις εξής ενότητες:
Το μάθημα θα περιλαμβάνει και την δημιουργία άμεσης εμπειρίας για τα υποσυστήματα αυτά. Για κάθε υποσύστημα αρχικά θα γίνεται μία περιγραφή της δομής των αρχείων (βασικών και κινήσεων) και των δυνατοτήτων του (λειτουργικότητα), και στην συνέχεια θα ακολουθεί παρουσίαση και ανάλυση των δυνατοτήτων αυτών σε ένα πραγματικό περιβάλλον ERP συστήματος, το Microsoft Navision ERP, υλοποίηση μίας σειράς επιχειρησιακών σεναρίων σε αυτό, και στην συνέχεια εκπόνηση εργασιών. Η αξιολόγηση στο μάθημα αυτό προκύπτει από την επίδοση στην τελική γραπτή εξέταση, καθώς επίσης και από την επίδοση στις παραπάνω εργασίες. |
|
7000 | Διπλωματική Εργασία |
Στο πλαίσιο της ατομικής έρευνας και τις ανάπτυξης των ερευνητικών ικανοτήτων, προσφέρεται το μάθημα της διπλωματικής εργασίας με την επικουρική συμβολή ενός μέλους ΔΕΠ ανά φοιτητή ή φοιτήτρια. |
Μαθήματα Επιλογής | |
---|---|
7005 | Παίγνιο Επιχειρηματικότητας |
Σκοπός του εργαστηριακού αυτού μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές μια ρεαλιστική εικόνα εφαρμογής βασικών θεμάτων διοίκησης σε προβλήματα του πραγματικού κόσμου εφαρμόζοντας σε ένα σύγχρονο περιβάλλον προσομοίωσης τις αρχές διοίκησης και λήψης αποφάσεων. Οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν, σε ομάδες τη διοίκηση μιας νεοσύστατης επιχείρησης παραγωγής και εμπορίας Η/Υ και τους ανατίθενται διοικητικοί ρόλοι που αντιστοιχούν στις λειτουργίες αυτής (γενική διεύθυνση, παραγωγή, πωλήσεις, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομική διοίκηση. Στο πλαίσιο αυτό, αναλαμβάνουν να συντάξουν και να εφαρμόσουν ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο, προκειμένου να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζονται και αλληλεπιδρούν οι λειτουργίες της επιχείρησης καθώς και την επίδραση του ανταγωνισμού που επιβάλλει τη συνεχή ανάλυση των συνθηκών αλλά και τη λήψη αποφάσεων σε τακτικό και σε λειτουργικό επίπεδο. Επιπλέον, πραγματοποιούνται διαλέξεις, όπου γίνεται εμβάθυνση σε σημαντικά ζητήματα της στρατηγικής διοίκησης και του επιχειρησιακού σχεδιασμού, καθώς και της διοίκησης των επιμέρους λειτουργιών μιας επιχείρησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην παρουσίαση σχετικών πραγματικών παραδειγμάτων προερχόμενων από γνωστές επιχειρήσεις και οργανισμούς.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7008 | Διαχείριση μεγάλων, ανοικτών και διασυνδεδεμένων Δεδομένων |
Στόχος του μαθήματος είναι εξοικείωση με τη διαχείριση διαφορετικών δεδομένων από διαφορετικές πηγές. Στο μάθημα θα παρουσιαστούν τα διαφορετικά είδη δεδομένων (big, linked, ledger) καθώς και εργαλεία για τη διαχείρισή τους (R, Linda). Επίσης θα παρουσιαστούν πηγές ανοιχτών δεδομένων από όλο τον κόσμο με στόχο την αξιοποίησή τους και την παραγωγή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας. Το μάθημα θα περιλαμβάνει εργαστηριακές ασκήσεις στα εργαλεία διαχείρισης διαφορετικών ειδών δεδομένων καθώς και μεθόδους ανάλυσής τους. Οι φοιτητές/φοιτήτριες του μαθήματος θα είναι σε θέση να εργαστούν ως data analysts.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7009 | Ψηφιακές Υπηρεσίες και Τεχνολογίες |
Σκοπός του μαθήματος είναι η αναγνώριση της προστιθέμενης αξίας και των νέων ευκαιριών που δίνουν οι ψηφιακές τεχνολογίες στους σύγχρονους Οργανισμούς, στην Οικονομία και στην Κοινωνία. Ξεκινώντας από τις τεχνολογίες υποδομής, όπως είναι το Διαδίκτυο και ο Παγκόσμιος Ιστός, το μάθημα περνάει σε σύγχρονα συστήματα B2C, B2B, G2C και C2C που βελτιώνουν υπάρχοντα επιχειρηματικά μοντέλα. Έπειτα γίνεται αναγνώριση της συνεισφοράς τεχνολογιών Υπηρεσιών Ιστού, Υπηρεσιών Σύννεφου, Μεγάλων Δεδομένων, Επιχειρηματικής Ευφυίας, και εν τέλει των προβλημάτων Διαλειτουργικότητας. Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές αναλαμβάνουν προαιρετική εργασία όπου παρουσιάζουν σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, και τις αναλύουν υπό επιχειρηματικό πρίσμα. Ανάλυση πραγματικών επιχειρήσεων αποτελεί επίσης μέρος της διδακτικής ύλης στο αμφιθέατρο.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές εργασίες. |
|
7010 | Εφοδιαστική Αλυσίδα |
Το μάθημα εστιάζει στην αύξηση της αποδοτικότητας των διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας (προμήθειες, αποθήκευση, διανομή, κτλ) και στη μείωση του λειτουργικού κόστους με χρήση του Διαδικτύου και εξειδικευμένων Πληροφοριακών Συστημάτων. Στα πλαίσια του μαθήματος θα αναλυθούν συστήματα όπως για παράδειγμα WarehouseManagementSystems, VehicleRoutingSystems, FleetManagementSystems, RFID, κτλ τα οποία χρησιμοποιούνται για τη βελτιστοποίηση των βασικών διαδικασιών της εφοδιαστικής καθώς και για την αύξηση της εξυπηρέτησης του πελάτη.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7011 | Διαχείριση Έργων ΤΠΕ & Ανάπτυξη ΠΣ |
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις σύγχρονες τεχνικές και μεθόδους διοίκησης έργων ΤΠΕ και ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων. Το μάθημα περιλαμβάνει εισαγωγή στις βασικές έννοιες της διοίκησης έργου, όπως ο κύκλος ζωής έργου (σχεδιασμός, οργάνωση, προγραμματισμός, και αξιολόγηση αποτελεσμάτων), και τα σχετικά εργαλεία και μεθοδολογίες (Διαγράμματα Gantt, PERT, CPM, CPM-Cost, PRINCE2, πληροφοριακά συστήματα διαχείρισης έργου κ.α.). Στη συνέχεια θα γίνεται σύνδεση των εννοιών αυτών με το ειδικότερο πρόβλημα της διοίκησης των έργων ΤΠΕ (λογισμικού, υποδομών, ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων κ.α.). Στα πλαίσια αυτά θα συζητηθεί η εφαρμογή σχετικών μεθοδολογιών όπως σειριακών (π.χ. Waterfall) και επαναληπτικών τεχνικών (μέθοδοι τύπου Agile, Spiral κ.α.), και θα αναλυθούν σχετικές μελέτες περίπτωσης. Τέλος, θα αναλυθεί η συσχέτιση των παραπάνω με το ευρύτερο πλαίσιο του κύκλου ζωής πληροφοριακών συστημάτων.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές εργασίες. |
|
7012 | Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις μεθόδους σχεδίασης ανάπτυξης ψηφιακών προϊόντων. Βασιζόμενο σε σύγχρονες μεθόδους και διαδικασίες διαχείρισης, οι φοιτητές θα μάθουν να εξάγουν επιχειρησιακές ανάγκες, να κατανοούν τις ανάγκες των πελατών, να σχεδιάζουν πρωτότυπα, να καταγράφουν τις απαιτήσεις ανάπτυξης, να αναπτύσσουν κείμενα επαλήθευσης και επικύρωσης, και παρακολούθησης της επιτυχίας με χρήση μετρικών. Στα πλαίσια του μαθήματος θα γίνει εισαγωγή στις αρχές της Σχεδιαστικής Σκέψης (Design Thinking), της Ευέλικτης Επιχειρηματικότητας (Lean Startup), και σε ευέλικτες μεθόδους ανάπτυξης προϊόντος (π.χ. Scrum, Kanban, eXtreme Programming). Στα πλαίσια εργασίας, οι φοιτητές χωρισμένοι σε ομάδες θα αναλάβουν να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν μία ιδέα ψηφιακού προϊόντος, με ή χωρίς την χρήση προγραμματισμού, την οποία και θα παρουσιάσουν στην τάξη.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7013 | Νέες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών |
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η διερεύνηση της επίδρασης της 4ης βιομηχανικής επανάστασης (Industry 4.0) στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη. Σκοπός είναι η ανάλυση μεθοδολογιών και μοντέλων που μπορούν να υποστηρίξουν την αξιοποίηση νέων / καινοτόμων τεχνολογιών στο περιβάλλον μιας πόλης ώστε να παρέχει τις απαραίτητες υπηρεσίες και υποδομές για να μεγιστοποιήσει τα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιαστούν μοντέλα σύνθεσης πολυδιάστατων δεδομένων, καθώς και ολοκληρωμένα πλαίσια αξιολόγησης πόλεων και οργανισμών, όσον αφορά στην αποτελεσματική ενσωμάτωση της ευφυίας στις λειτουργίες τους, σε όλες τις διαστάσεις τις αειφόρου ανάπτυξης. Επιπλέον, θα εξεταστούν συστήματα που μπορούν να υποστηρίξουν το σχεδιασμό ενός νέο υποδείγματος οικονομικής ανάπτυξης σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αξιοποιώντας τις ευφυείς τεχνολογίες αλλά και τους φυσικούς πόρους και το ανθρώπινο / κοινωνικό κεφάλαιο. Επιμέρους εφαρμογές τέτοιων συστημάτων σε επίπεδο πόλεων και κτιρίων θα παρουσιαστούν εκτενώς, μαζί με τα αποτελέσματα που είχαν σε συγκεκριμένους οικονομικούς, κοινωνικούς, περιβαλλοντικούς δείκτες αξιολόγησης.
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές και ομαδικές εργασίες. |
|
7014 | Συστήματα ανάλυσης κοινωνικών δικτύων (Social Media Analytics) |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή στην ανάλυση δεδομένων προσφερόμενων από τα κοινωνικά δίκτυα και η διεξαγωγή συμπερασμάτων για τη διαμόρφωση στρατηγικών επιχειρήσεων και marketing. Στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιαστούν:
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στην εβδομαδιαία διαμόρφωση του μαθήματος. Για την τελική αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επίδοση στην τελική, γραπτή εξέταση και η επίδοση στις ατομικές εργασίες. |
|
7015 | Θερινό Σχολείο ΠΑ – eΒιz |
Το θερινό σχολείο (ΘΣ) ebiz έχει σχεδιαστεί για να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στον κόσμο του πολυκαναλικού μάρκετινγκ και να τους παρέχει τις προηγμένες τεχνικές δεξιότητες που απαιτούνται για τον εντοπισμό, την εμπλοκή και την ανάπτυξη σχέσεων με τους πελάτες σε ένα ψηφιακό περιβάλλον. Το ΘΣ στοχεύει τους υπεύθυνους μάρκετινγκ που θέλουν να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις μέσω της συναστροφής των με επαγγελματίες, πρόθυμους να μοιραστούν τις γνώσεις και την εμπειρία τους. Οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς να αυξάνουν την ηλεκτρονική ορατότητα των επιχειρήσεων τους χάρη σε μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ μέσα στις κύριες μηχανές αναζήτησης, τα κοινωνικά δίκτυα και την online διαφήμιση. Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσία του φοιτητή/τριας στο μάθημα, την ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις και στη διαμόρφωση του μαθήματος, καθώς και η επίδοση στην τελική ατομική εργασία. | |
7016 | Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου για ίδρυση επιχείρησης |
Το μάθημα έχει στόχο την πρακτική άσκηση των γνώσεων και των ικανοτήτων του φοιτητή ή της φοιτήτριας που αποκόμισε από το ΜΠΣ μέσω της συμμετοχής του/της σε πραγματικό διαγωνισμό επιχειρηματικότητας με την επικουρική συμβολή ενός μέλους ΔΕΠ. Παραδοτέα του μαθήματος, σύμφωνα με τα οποία γίνεται και η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών, είναι η απόδειξη συμμετοχής και το business plan. Οι φοιτητές δύνανται να υποβάλλουν προτάσεις στο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας Aegean Startups. | |
7017 | Πρακτική Άσκηση σε Νεοφυή Επιχείρηση ή θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας |
Το μάθημα έχει στόχο την πρακτική άσκηση των γνώσεων και των ικανοτήτων του φοιτητή ή της φοιτήτριας που αποκόμισε από το ΜΠΣ μέσω της συμμετοχής του/της σε θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας για την πραγματική ανάπτυξη της επιχειρηματικής ιδέας. Παραδοτέα του μαθήματος, σύμφωνα με τα οποία γίνεται και η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών, είναι η απόδειξη συμμετοχής, η αναφορά των πεπραγμένων και η υλοποιηθείσα επιχειρηματική ιδέα. |
Ο καταμερισμός των μαθημάτων ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικός. Υπάρχει η δυνατότητα περάτωσης σπουδών σε λιγότερο από τον προβλεπόμενο χρόνο.
1ο εξάμηνο
- 7001: Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων
- 7003: Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα
2ο εξάμηνο
- 7006: Ψηφιακό Marketing
- 7007: Ψηφιακή Διαχείριση Επιχειρησιακών Πόρων
3ο εξάμηνο
- 7002: Χρηματοοικονομική Διοίκηση
- 7004: Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας
4ο εξάμηνο
- 7005: Παίγνιο Επιχειρηματικότητας
- 7008: Διαχείριση μεγάλων, ανοικτών και διασυνδεδεμένων Δεδομένων
- 7010: Εφοδιαστική Αλυσίδα
5ο εξάμηνο
- 7012: Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος
- 7015: Θερινό Σχολείο ΠΑ – eΒιz
6ο εξάμηνο
- 7016: Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου για ίδρυση επιχείρησης
7ο εξάμηνο
- 7017: Πρακτική Άσκηση σε Νεοφυή Επιχείρηση ή θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας
8ο εξάμηνο
- 7000: Διπλωματική Εργασία
Προσωπικό
Διδάσκοντες
Μάθημα | Εξάμηνο | Διδάσκουσα / Διδάσκων | Webpage |
Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας | Α’ | Καθηγητής Γιάννης Χαραλαμπίδης (Παν. Αιγαίου) | |
Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων | Α’ | Δρ. Χάρης Αλεξόπουλος (Παν. Αιγαίου) | |
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα | Α’ | Καθηγητής Ιωάννης Καλογήρου (ΕΜΠ)
Δρ. Ιωάννα Καστέλη (ΕΜΠ) |
|
Χρηματοοικονομική Διοίκηση | Α’ | Καθηγητής Ιωάννης Ψαρράς (ΕΜΠ) | |
Ψηφιακό Marketing | Β’ | Επ. Καθηγητής Δημήτριος Δρόσος (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
Επ. Καθηγητής Κωνσταντίνος Κουρσάρης (Michigan State University) |
|
Παίγνιο Επιχειρηματικότητας | Β’ | Καθηγητής Δημήτριος Ασκούνης (ΕΜΠ) | |
Εφοδιαστική Αλυσίδα | Β’ | Δρ. Γεράσιμος Κοντός (Παν. Αιγαίου) | |
Ψηφιακή Διαχείριση Επιχειρησιακών Πόρων | Β’ | Καθηγητής Ευριπίδης Λουκής (Παν. Αιγαίου)
Καθηγητής Σπύρος Αρβανίτης (ETH – Swiss Economic Institute) |
|
Μεγάλα, Ανοικτά και Διασυνδεδεμένα Δεδομένα | Β’ | Καθηγητής Δημήτριος Ασκούνης (ΕΜΠ)
Δρ. Χάρης Αλεξόπουλος (Παν. Αιγαίου) |
|
Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος – Δημιουργικότητα | Γ’ | Καθηγητής Ηλίας Καραγιάννης (George Washington University) |
Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Όνομα | Ιδιότητα | Προφίλ | Οργανισμός |
Δρ. Δημήτριος Τσίγκος | Ιδρυτής της Starttech Ventures | ||
Δρ. Ευθύμιος Κωνσταντινίδης | Associate Professor of Digital Marketing at the University of Twente | ||
Δρ. Δημήτριος Σαλάμπασης | Director, FinTech Thinker & Researcher | Lecturer, Swinburne University of Technology | ||
Δρ Άλεξ Ελευθεριάδης | Chief Scientist at Enghouse | ||
Γεώργιος Καραμανώλης | Co-Founder & CTO/CIO at Crowdpolicy | ||
Φαίη Ορφανού | Co-founder and managing partner of AELIA | ||
Marcel Cremer | Δικηγόρος Αθηνών, διαχειριστής του δικηγορικού γραφείου Cremer & Partners | ||
Σπύρος Καπετανάκης | Business Analyst at GRNET | ||
Φώτης Δραγανίδης | Senior ISV Partner Development Manager for Greece and Malta/CEE HQ | ||
Ιωάννα Σαμπράκου | DIMERA GROUP Development Director | ||
Δημήτρης Τσίγκος | Founder at Starttech Ventures | ||
Dr. Enrico Ferro | Director of Blockchain Innovation Observatory @ Links Foundation |
Πρόγραμμα πλήρους / μερικής φοίτησης
Το πρόγραμμα σπουδών πλήρους φοίτησης διαρκεί τέσσερα διδακτικά εξάμηνα και υλοποιείται σε περιβάλλον μικτής διαδικασίας μάθησης με πρότυπες συνδυαστικές μορφές εκπαίδευσης, οι οποίες περιλαμβάνουν: [α] ένα πενθήμερο κύκλο εντατικών διαλέξεων που πραγματοποιείται στην έδρα του Τμήματος στην αρχή ή στο τέλος κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου (Οκτώβριο, Ιανουάριο, Ιούνιο), [β] ηλεκτρονικές διαδικασίες σύγχρονης μάθησης, με αξιοποίηση σχετικής πλατφόρμας, που υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη διάρκεια όλων των εβδομάδων σπουδών των τριών πρώτων ακαδημαϊκών εξαμήνων. Κατά τη διάρκεια του τέταρτου εξαμήνου εκπονείται μόνο διπλωματική εργασία. Η παρακολούθηση των μαθημάτων και η συμμετοχή στις κάθε είδους εκπαιδευτικές δραστηριότητες, όπως εργασίες, ασκήσεις κ.λπ., είναι υποχρεωτική.
Η χρονική διάρκεια φοίτησης για την απονομή του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ορίζεται σε τέσσερα (4) εξάμηνα με δυνατότητα απονομής διπλώματος στο 3ο εξάμηνο εφόσον έχουν συμπληρωθεί οι απαιτούμενες μονάδες ECTS.
Τα δια ζώσης μαθήματα, καθώς και η ορκωμοσία πραγματοποιούνται στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Για τους εργαζόμενους/νες μεταπτυχιακούς/κες φοιτητές/τριες που επιθυμούν προβλέπεται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 33 του Ν. 4485/2017 (114 Α΄) η δυνατότητα μερικής φοίτησης, η διάρκεια της οποίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τα οκτώ (8) εξάμηνα. Οι φοιτητές/τριες αυτής της κατηγορίας πρέπει αποδεδειγμένα να εργάζονται τουλάχιστον 20 ώρες την εβδομάδα προσκομίζοντας τις σχετικές συμβάσεις εργασίας. Η μερική φοίτηση προβλέπεται και για μη εργαζόμενους μεταπτυχιακούς/κές φοιτητές/τριες που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ελάχιστες απαιτήσεις του προγράμματος «πλήρους» φοίτησης και για ιδιαίτερες εξαιρετικά σοβαρές περιπτώσεις, όπως ασθένεια, σοβαροί οικογενειακοί λόγοι, στράτευση, λόγοι ανωτέρας βίας, για τις οποίες αποφασίζει η ΕΔΕ.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώσουν την Αίτηση Υποψηφιότητας για την οποία θα χρειαστούν να επισυνάψουν και τα εξής:
- Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα με φωτογραφία.
- Απλό φωτοαντίγραφο πτυχίου/διπλώματος ή βεβαίωση περάτωσης σπουδών.
- Απλό φωτοαντίγραφο πιστοποιητικού αναλυτικής βαθμολογίας.
- Απλό φωτοαντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου.
- Πιστοποιητικό γλωσσομάθειας αγγλικής γλώσσας (απλό φωτοαντίγραφο).
- Δύο, τουλάχιστον, συστατικές επιστολές.
- Αντίγραφο διπλωματικής ή τίτλο και περίληψή της εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η εκπόνησή της, ή αναφορά ότι δεν εκπονείται υποχρεωτικά στο Τμήμα προέλευσης του υποψηφίου.
- Άρθρα, που δημοσιεύτηκαν είτε σε επιστημονικά περιοδικά, είτε σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων με σύστημα των κριτών (αν υπάρχουν).
- Κάθε άλλο στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει στην επιλογή του υποψηφίου, κατά την κρίση του.
Η αίτηση και τα ηλεκτρονικά αντίγραφα των δικαιολογητικών κατατίθενται στο σύστημα «Ναυτίλος» (https://nautilus.aegean.gr/). Έντυπα αντίγραφα κατατίθενται κατά την εγγραφή.
Κατεβάστε υλικό για τις συνεντεύξεις του ΠΜΣ:
Άρθρα Συνεντεύξεων – Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα
Κατεβάστε τον ενημερωμένο κανονισμό σπουδών:
Κανονισμός Σπουδών – ΔΠΜΣ Ψηφιακή Καινοτομία και Νεοφυής Επιχειρηματικότητα
Τύπος και Συνεντεύξεις
Οπτικό-ακουστικό Υλικό
Πρωτοπόροι του Management
Παράδοση: Ι. Χαραλαμπίδης
Το ελληνικό startup Οικοσύστημα: Ανοικτή συζήτηση
Ομιλητές: Γ. Χαραλαμπίδης, Ι. Σαμπράκου, Σ. Καπετανάκης
Aegean Startups
Καινοτόμες δράσεις από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Ημερίδα Ψηφιακής Καινοτομίας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Ομιλητής: Ι. Χαραλαμπίδης
Το ελληνικό startup οικοσύστημα
Παράδοση: Ι. Χαραλαμπίδης – Θ. Δαβαλάς
Έγραψαν για εμάς
Πρόγραμμα εξ αποστάσεως εξετάσεων χειμερινού εξαμήνου 2020
Α’ εξάμηνο
15:00 – 18:00: Εξετάσεις / Διαγώνισμα
18:00 – 21:00: Παρουσιάσεις Εργασιών
Δευτέρα 8/2/21 | Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα |
Τρίτη 9/2/21 | Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων |
Πέμπτη 11/2/21 | Χρηματοοικονομική Διοίκηση |
Παρασκευή 12/2/21 | Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας |
Γ’ εξάμηνο
15:00 – 18:00: Εξετάσεις / Διαγώνισμα
18:00 – 21:00: Παρουσιάσεις Εργασιών
Τετάρτη 10/2/21 | Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος |
Πρόγραμμα μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου 2020
Τα μαθήματα του Α’ εξαμήνου για τους φοιτητές μερικής φοίτησης είναι τα:
- Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων
- Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα
1η εβδομάδα
Α’ εξάμηνο
Μάθημα (εξ αποστάσεως διαλέξεις) | Διδάσκ. | Ημέρα | Ώρα |
---|---|---|---|
Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας | Ι. Χαραλαμπίδης | Δευτέρα | 18:00 – 21:00 |
Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων | Χ. Αλεξόπουλος | Τρίτη | 18:00 – 21:00 |
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα | Ι. Καλογήρου Ι. Καστέλη |
Τετάρτη | 18:00 – 21:00 |
Χρηματοοικονομική Διοίκηση | Ι. Ψαρράς Μ. Φλουρή |
Πέμπτη | 18:00 – 21:00 |
Γ’ εξάμηνο
Μάθημα (εξ αποστάσεως διαλέξεις) | Διδάσκ. | Ημέρα | Ώρα |
---|---|---|---|
Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος | Η. Καραγιάννης | Δευτέρα | 18:00 – 21:00 |
Υπόλοιπες εβδομάδες
Α’ εξάμηνο
Μάθημα (εξ αποστάσεως διαλέξεις) | Διδάσκ. | Ημέρα | Ώρα |
---|---|---|---|
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα | Ι. Καλογήρου Ι. Καστέλη |
Δευτέρα | 18:00 – 21:00 |
Χρηματοοικονομική Διοίκηση | Ι. Ψαρράς Μ. Φλουρή |
Τρίτη | 18:00 – 21:00 |
Ίδρυση και Διοίκηση Νεοφυών Επιχειρήσεων | Χ. Αλεξόπουλος | Πέμπτη | 18:00 – 21:00 |
Ειδικά θέματα και Μελέτες Περίπτωσης Ψηφιακής Καινοτομίας | Ι. Χαραλαμπίδης | Παρασκευή | 18:00 – 21:00 |
Γ’ εξάμηνο
Μάθημα (εξ αποστάσεως διαλέξεις) | Διδάσκ. | Ημέρα | Ώρα |
---|---|---|---|
Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης Ψηφιακού Προϊόντος | Η. Καραγιάννης | Δευτέρα | 18:00 – 21:00 |
Ημερολόγιο Χειμερινού Εξαμήνου
1 | 12-16/10/2020 | Κενή |
2 | 19-23/10/2020 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #1 |
3 | 26-30/10/2020 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #2 |
4 | 2-6/11/2020 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #3 |
5 | 9-13/11/2020 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #4 |
6 | 16-20/11/2020 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #5 |
7 | 23-27/11/2020 | Κενή |
8 | 30/11-4/12/2020 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #6 |
9 | 7-11/12/2020 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #7 |
10 | 14-18/12/2020 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #8 |
11 | 11-15/1/2021 | Κενή |
12 | 18-22/1/2021 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #9 |
13 | 25-29/01/2021 | Εξ αποστάσεως Μάθημα #10 |
14 | 1-5/2/2021 | Κενή |
15 | 8-12/2/2021 | Δια ζώσης & Εξετάσεις μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου |
15-19/2/2021 | Δια ζώσης – 1η εβδομάδα εαρινού εξαμήνου |
Δεν θα πραγματοποιηθούν τα δια ζώσης μαθήματα της εξεταστικής περιόδου στην περίπτωση που απαγορευτούν ή κριθεί αναγκαία η ματαίωσή των.
Αργίες χειμερινού εξαμήνου
Εθνική Εορτή | 28/10/2020 |
Αργία | 11/11/2020 |
Επέτειος Πολυτεχνείου | 17/11/2020 |
Διακοπές Χριστουγέννων | 25/12/2020 – 7/1/2021 |
Τριών Ιεραρχών | 30/1/2021 |
Παρακαλούμε ακολουθήστε το σύνδεσμο για τα προτεινόμενα θέματα διπλωματικών εργασιών.