Θεμελιώδεις αρχές της επιστημολογίας. Επισκόπηση βιβλιογραφίας και διαμόρφωση ερευνητικών ερωτημάτων. Κατηγοριοποίηση μεθοδολογιών έρευνας. Μεθοδολογίες ποιοτικής έρευνας: Μελέτη περίπωσης, έρευνα εν δράσει (actionresearch), εθνογραφική έρευνα, κ.ά. Συλλογή και ανάλυση ποιοτικών δεδομένων. Μεθοδολογίες ποσοτικής έρευνας. Συλλογή ποσοτικών δεδομένων, διαμόρφωση ερωτηματολογίων. Ανάλυση ποσοστικών δεδομένων (περιγραφικά στατιστικά, ανάλυση συσχέτισης, X2tests, t-tests, ανάλυση διακύμανσης (ANOVA), παλινδρόμηση). Οργάνωση ερευνητικών έργων. H συγγραφή των ερευνητικών προτάσεων, άρθρων και διατριβών
Κατανόηση των μεθοδολογιών έρευνας. Δεξιότητες σχεδιασμού και πραγματοποίησης ερευνητικών έργων. Δεξιότητες πραγματοποίησης ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας. Δεξιότητες συγγραφής επιστημονικών άρθρων και διατριβών.
Κανένα
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
Ανάπτυξη και επεξήγηση θεωρητικών ενοτήτων, παρουσίαση ειδικών μελετών περίπτωσης και επίδειξη εφαρμογών, ανάλυση και αξιολόγηση αντιπροσωπευτικών τεχνολογιών, εκπόνηση ασκήσεων και ανάπτυξη εφαρμογών λογισμικού.
Εκπόνηση ασκήσεων ή μελετών περίπτωσης και εκπόνηση ερευνητικής εργασίας και γραπτή εξέταση.
Ελληνική ή/και Αγγλική
Το μάθημα υλοποιείται με πρότυπες μορφές εκπαίδευσης ̟που συνδυάζουν: (α) μαθήματα και σεμινάρια, η παρακολούθηση των οποίων είναι υποχρεωτική, απαιτώντας προσδιορισμένη από τον κανονισμό σπουδών ελάχιστη φυσική παρουσία και (β) πρότυπες (ηλεκτρονικές) διαδικασίες εκπαίδευσης/μάθησης από απόσταση.